Milieuproblemen in de klas bespreekbaar maken -2

Inge Frensen-van de Kruijs

Binnen het traditionele onderwijs wordt relatief weinig expliciete aandacht besteed aan milieuproblemen, terwijl de media bol staan van juistheden én onjuistheden hierover. Omdat het onderwijs geen opheldering biedt over deze onduidelijkheden en kennis over oplossingen voor milieuproblemen onvoldoende aanbiedt, ontstaat bij leerlingen keuzeverlamming en verandert hun gedrag niet. Naast kennis spelen ook andere factoren een belangrijke rol in de vorming van gedrag. Deze combinatie van kennisgebrek en andere factoren leidt tot weinig milieubevorderend gedrag van leerlingen. De lessenserie ‘Milieuadviesbureau KNIP’ biedt de mogelijkheid tot zowel het verwerven van correcte inhoudelijke kennis  aangaande milieuproblemen als het stimuleren van milieubevorderend gedrag.  

NVOX

NVOX 2019 • nummer 2 • bladzijde 78-79

Artikel lezen?

Dit artikel is alleen toegankelijk voor leden van NVON. Wil je verder lezen?
Log dan eerst in

Nog geen lid? Meld u aan!