Vraag 17

Antwoord:

Door: van Garderen | Datum: Vrijdag 18 mei 2018, 15:10 uur

als je vgem schrijft, maar 1100 gebruikt dan doe je volgens mij s=vt alleen schrijf je vgem.

1e bolletje niet, tweede kan ook niet.

Derde en vierde kunnen nog wel.

Ik vind dat significant slechter dan een leerling die wel probeert opp of gemiddelde snelheid te doen, maar bijvoorbeeld het hele opp pakt of zich vertelt.

Dus ik heb er ook geen probleem mee om ze af te trekken

Door: Jacco Dankers | Datum: Zaterdag 19 mei 2018, 11:57 uur

Ik zou ook het eerste én tweede bolletje niet toekennen.

Maar dan krijg je wel weer de situatie dat de leerling al boven 100 km zit en het optellen van 45 km dus kan overslaan. Dan blijft er dus alleen nog het completeren over. Dat lijkt me weer wat weinig.

Door: Jacco Dankers | Datum: Zaterdag 19 mei 2018, 12:38 uur

Alternatieve methode: bepaal de benodigde vgem: 100-45115 = 0,478 km/s = 478 m/s 

Bepaal vgem uit grafiek: 1100/2 = 550 m/s.

conclusie: vgem is hoog genoeg, dus ze mogen zich astronaut noemen.

Als leerling dit volledig goed doet: geen probleem.

Bij fouten is een alternatieve scoreverdeling nodig. Voorstel:

  • inzicht dat vgem, grafiek vergeleken moet worden met vgem, benodigd
  • bepalen van vgem, grafiek = 550 m/s (is hier een marge nodig?)
  • inzicht dat vgem, benodigd = (100-45)/tbc
  • completeren en consequente conclusie

Door: Frank Wilbrink | Datum: Maandag 21 mei 2018, 11:18 uur

Leerling kleurt het oppervlak tb-tc in. Vult dX=vt in met 1100 m/s. Komt dan al boven 100km en trekt goede conclusie.

Mijn idee:

1e: toekennen, want ingekleurd.

2e: niet toekennen, buiten marge.

3e: hij had de 45km niet nodig, maar ook zeker niet gedaan, dus niet toekennen.

4e: conclusie is consequent. Die 45km er niet bij optellen (omdat je al boven 100km) is niet een sterke vereenvoudiging dan denk ik. Wel toekennen.