Vraag 8

Vraag 8

Door: Ronald Korporaal | Datum: Maandag 13 mei 2019, 15:24 uur

Noteer hier uw vragen of commentaar bij deze vraag.

Antwoord:

Door: van Loon | Datum: Donderdag 16 mei 2019, 15:27 uur

Dit soort foto's is de reden dat we schakelschema's gebruiken die de zaak verduidelijken. Naar mijn mening zou een correcte berekening vervangingsweerstand van een serieschakeling ook 1 punt op mogen leveren. het inzicht van serie- of parallelgeschakeld wordt nu wel zwaar gewogen.

Door: van Laar | Datum: Vrijdag 17 mei 2019, 15:39 uur

Mee eens. Vindt dat eigenlijk ook wel een punt waard. Welliswaar de verkeerde formule geselecteerd, maar de berekening is dan wel juist uitgevoerd. Hoe doen anderen dit? 0 of 1 punt?

Door: Eveline Ligthart | Datum: Zaterdag 18 mei 2019, 13:05 uur (Bewerkt op: 18-05-2019 13:05)

Ik geef ook 1 punt bij serie berekening. 
Door de keuze verkeerde formule gebruikt, dus -1, maar berekening is (danwel met onjuiste formule) juist uitgevoerd. 

In het verslag wordt genoemd dat gebruik van andere formule uit T12 ondervangen wordt door regel 3.3, maar ik snap niet helemaal hoe deze vakspecifieke regel helpt....

Door: Gijs Ploegmakers | Datum: Zondag 19 mei 2019, 13:32 uur

Het gaat hier om algemene regel 3.3 : indien een antwoord vakinhuodelik juist is moeten scorepunten worden toegekend  in analogie of n de geest...

Dus je mag ook een punt geven voor (R1 x R2) / (R1 + R2). Zelfs als ze daarna rekenfout of eenheid fout maken. En 2 als ze op Rv = 13 Ω uitkomen