Vraag 21

Vraag 21

Door: Ronald Korporaal | Datum: Zondag 1 april 2018, 09:14 uur

Hier uw reactie.

Antwoord:

Door: Schaareman | Datum: Zondag 27 mei 2018, 12:48 uur

Moeten havo leerlingen het verschil tussen aD en aBsorptie kennen? Staat dat in de syllabus? Ik ben het met een boel scherpe normeringen in dit cv eens maar deze vind ik heel erg flauw.

Door: Offenberg | Datum: Zondag 27 mei 2018, 14:08 uur

Dyslect schrijft: absorbsie..... Geen punten dus

Door: Hurenkamp | Datum: Zondag 27 mei 2018, 19:11 uur

Ja, ad- (versus ab-) moet een leerling m.i. juist kunnen hanteren. Zie ook syllabus, domein D1.1 (voorheen in de communale kennis).

Door: Ludden | Datum: Zondag 27 mei 2018, 20:07 uur

Moet een leeling in zijn antwoord "het verschil in" verwerken? Of kan een antwoord dat alsvolgt genoteerd is ook nog wat opleveren? 

- adsorptievermogen

- oplosbaarheid

Omdat in het CV met nadruk "verschil in" benoemd staat, ken ik hier nu telkens 0 punten voor toe...

 

Door: Rob van Tol | Datum: Zondag 27 mei 2018, 20:38 uur

Is wat mij betreft goed collega Ludden. In de vraag staat immers al al dat het om verschillen in stofeigenschappen moet gaan.

Door: van Rijckevorsel-Krijnen | Datum: Zondag 27 mei 2018, 21:31 uur

Wat mij betreft is 'verschil in' niet nodig, alleen de twee stofeigenschappen.

Wat te doen met 'hechtingsvermogen'? heb er geen punten aan toegekend... is dat te streng?

Door: de Goede-Aarts | Datum: Zondag 27 mei 2018, 23:34 uur

Hechtingsvermogen zou ik goedrekenen, lijkt me hetzelfde als aanhechtingsvermogen.

Door: Wiekart-van Heek | Datum: Maandag 28 mei 2018, 09:45 uur

In de vraag staat al "verschillen in stofeigenschappen", dus dat hoeft niet herhaalt te worden.

Door: Hemelsoet | Datum: Dinsdag 29 mei 2018, 10:31 uur

Termen als hechtingsvermogen heb ik ook goed gerekend. Bindingskracht niet, vind ik te vaag.

Maar wat als een leerling niet de term noemt, maar een omschrijving geeft. Bijvoorbeeld 'de mate waarin de stof hecht aan'?

Door: Bert Keegstra | Datum: Dinsdag 29 mei 2018, 17:06 uur

In plaats "oplosbaarheid" krijg ik een paar keer "oplosbaarheid in water" als antwoord.

Wat daarmee te doen?