Vraag 17

Vraag 17

Door: Ronald Korporaal | Datum: Zondag 1 april 2018, 09:14 uur

Hier uw reactie.

Antwoord:

Door: Schaareman | Datum: Zondag 27 mei 2018, 10:22 uur (Bewerkt op: 27-05-2018 10:34)

De uitwerking in het cv is ongelukkig geformuleerd. Het lijkt erop dat je echt door 106 moet delen in de eerste stap maar als je door 103 deelt (aantal mg als resultaat) heb je bolletje 1 en 3 in één keer gedaan. Dus dat er per sé door 106 gedeeld moet worden lijkt me niet het geval. Als leerlingen de dimensies niet goed in de smiezen hebben gaan ze hier dingen doen die door deze koppeling lastig te beoordelen zijn; 1 of 0 punten dan?

Door: van Rijckevorsel-Krijnen | Datum: Zondag 27 mei 2018, 17:40 uur

Uw vraag is zo lastig te beoordelen, het hangt ervan af of uw leerling dezelfde fout opnieuw maakt of een andere fout. Kunt u de berekening overnemen? Dan kan ik even met u meedenken.

Door: Hemelsoet | Datum: Dinsdag 29 mei 2018, 10:19 uur

Ik denk dat de beoordeling van die 'fout' valt of staat met het gebruik van eenheden. Als een leerling zegt 90*24/10^3 mg, neig ik naar volle punten, maar als niet duidelijk is dat hij naar mg gerekend heeft, wordt het lastiger.

Door: Bianca Butter | Datum: Vrijdag 1 juni 2018, 08:36 uur

Zo slordig als je een errata krijgt, met vervolgens opnieuw een fout hierin...
Blijkbaar moeten we voor omrekenen van gram naar miligram vermenigvuldigen met 103 ipv 103.
 

Is er nu niemand bij CvTE die documenten naleest op spel/schrijffouten???

Heel technisch gezien, daar het C.V bindend is enzo, moeten alle berekeningen met 10nu fout gerekend worden. haha.
Waardeloos...

 

Door: Arjan van Ginneken | Datum: Vrijdag 1 juni 2018, 16:45 uur

Sowieso al raar dat bij uitwerking 1 het omrekenen van g naar mg niet in de formule zit als een factor x103. Bij uitwerking 2 doen ze dat wel, evenals zo'n beetje alle rekenuitwerkingen in examens.