Vraag 8

Antwoord:

Door: Faas | Datum: Zaterdag 2 juni 2018, 10:10 uur

vraag: als 2e corrector ben ik nu werk van een andere school aan het nakijken. Een heel aantal lln hebben bij het 1e en/of 2 bolletje geen waarde opgeschreven of een waarde buiten de marges (bijv 100^-100). De 1e corrector zegt dat dat betreffende bolletje dan wel te verdienen valt vanwege algemene regel 3.8 over het tussen haakjes staan. Wat hiermee te doen? Volgens mij is dat bolletje dan niet behaald (omdat het niet tussen de marge zit). Deze docent probeert het nogal eens bij het 3e bolletje onder te brengen (completeren van de bepaling). In hoeverre mag ik hierin mee gaan?

Door: Garmt de Vries-Uiterweerd | Datum: Zaterdag 2 juni 2018, 10:44 uur (Bewerkt op: 02-06-2018 10:45)

@Faas: Dat is natuurlijk onzin. Groot gelijk dat je hier niet in mee wilt gaan. Hier staat niet een gedeelte van het antwoord tussen haakjes, maar de marge waaraan dit antwoordelement moet voldoen.

Het zou fraai zijn als je op elk paar haakjes regel 3.8 mocht loslaten, zeg!

Opgave 5: "18 kW (met een marge van 2 kW)", maar omdat die marge tussen haakjes staat, mag je ook best op 25 kW uitkomen?

Opgave 4: "[k] = N / (m s–1)2 = kg/m", maar omdat die m s–1 tussen haakjes staat, is [k] = N ook correct?

Nee hoor, geen correcte waarde bij 10 K: 1e bolletje weg; geen correcte waarde bij 2100 K: 2e bolletje weg. Met verkeerde waarden doorrekenen kan nog wel het 3e bolletje opleveren, en een verkeerde verhouding kan nog wel het 4e bolletje opleveren.