Vraag 3

Antwoord:

Door: Pielage | Datum: Vrijdag 25 mei 2018, 23:14 uur

Ik drukte me misschien niet gelukkig uit. Als de grafieken aan elkaar gelijk moeten zijn, geldt dat natuurlijk ook voor de helling.

Maar ik bedoelde dat het cv op basis van de helling aan het eind van de grafiek beredeneert dat Frol groter moet zijn, maar dat de redenering  dat een grotere Frol ervoor zorgt dat de auto eerder stilstaat (zoals de gemeten grafiek) mij vakinhoudelijk juist lijkt. 

Door: Erik van Beek | Datum: Zaterdag 26 mei 2018, 15:19 uur (Bewerkt op: 26-05-2018 15:39)

Twee leerlingen van mij hebben enkel gekeken naar het rechter gedeelte van de grafiek en vanuit het principe eerder stoppen zeggen ze Flucht groter, dus k groter en Frol groter zodat Fres groter is. Ze hebben in hun redeneringen enkel gekekeken naar het eerder stoppen (rechter gedeelte van de grafiek) en de redenering daarop juist gemaakt. Ik neem aan dat dit daarom onder het laatste punt valt in de notulen van de landelijke nvon bespreking, dus 2 punten waard is?

Door: Jacco Dankers | Datum: Zaterdag 26 mei 2018, 17:23 uur

Zo interpreteer ik de notulen inderdaad wel.

Door: Paul Stoop | Datum: Donderdag 31 mei 2018, 01:14 uur

Geweldig. Deze leerling heeft een wormhole ontdekt: Ze verwisselde de grafieken en krijgt volgens methode 1 toch 4 punten, want op basis van haar (foute) observatie zijn haar conclusies juist.