Vraag 26

Vraag 26

Door: Ronald Korporaal | Datum: Zondag 1 april 2018, 07:32 uur

Geef uw reactie

Antwoord:

Door: Pluim | Datum: Maandag 21 mei 2018, 20:20 uur

Veel leerlingen tekenen een opstelling met erlenmeyer en dit is natuurlijk fout, want deze staat niet in de lijst van benodigdheden.

Toch lastig voor de leerlingen, want ze worden verwezen naar stap 4 van de uitvoering. Ze maken direct een tekening, maar vergeten nogmaals de lijst van benodigdheden te lezen. Erg jammer.

Door: Snel | Datum: Dinsdag 22 mei 2018, 14:11 uur

Oh dat is een goed punt, daar heb ik niet eens bij stilgestaan... Daar sneuvelen toch weer wat punten van mijn leerlingen.

Door: Jasper de Jong | Datum: Dinsdag 22 mei 2018, 17:20 uur

Ook ik heb, helaas, geen punt voor het tekenen van een erlenmeyer gegeven. Wel doet dit een beetje pijn. Het lijkt haast een taal ding terwijl het scheikundig een prachtigte filtratie opstelling is met een erlenmeyer i.p.v. een reageerbuis.

Door: de Boer | Datum: Woensdag 23 mei 2018, 21:30 uur

Het is wel erg lastig corrigeren:

Ten eerste dat de leerlingen steeds de hele tekst moeten lezen welke benodigdheden er zijn, terwijl er al 5 vragen gesteld zijn. Onze leerlingen zijn geen leeswonders (zie algemene opmerkingen)

Ten tweede: de tekenvaardigheid is ook niet zodanig dat je uit elke tekening kunt halen of er nu een reageerbuis of een bekerglas getekend is.

Ik neig er naar om ze het voordeel van de twijfel te geven.

Overleggen met de tweede corrector?