Vraag 20

Vraag 20

Door: Ronald Korporaal | Datum: Zondag 1 april 2018, 07:31 uur

Geef uw reactie

Antwoord:

Door: Snel | Datum: Zondag 20 mei 2018, 10:50 uur

De vraagstelling is hier inherent verkeerd. Er wordt gevraagd naar het geven van verbeteringen op de uitvoering, maar dat mogen geen voorzorgsmaatregels zijn. Het werken in een zuurkast is per definitie ook een voorzorgsmaatregel. Ook het van te voren openen van een raam is een voorzorgsmaatregel. Leerlingen hebben deze vraag niet zoals de schrijvers bedoeld hadden, geïnterpreteerd. 

Door: Pluim | Datum: Zondag 20 mei 2018, 15:58 uur (Bewerkt op: 20-05-2018 16:00)

Helemaal mee eens!

Antwoorden zijn zeer divers en lastig na te kijken.

Door: Homme de Jong | Datum: Maandag 21 mei 2018, 22:31 uur (Bewerkt op: 21-05-2018 22:39)

Een leerling geeft als antwoord: "gedestilleerd water klaarzetten zodat het niet uit de hand zal lopen".

Kan ik hier een punt voor toekennen?

 

Door: Homme de Jong | Datum: Maandag 21 mei 2018, 22:38 uur

Een andere leerling geeft als antwoord: "De hoeveelheid salpeterzuur meten, kijken hoeveel ml er reageert en er dan overheen gieten en het rode gas opvangen en kijken of het brandbaar is"

Wat kan ik hier als waardering geven?

Door: Oosterhoff | Datum: Dinsdag 22 mei 2018, 12:16 uur

" Onderzoeken wat salpterzuur met het muntje/koper doen en daarop voorbereiden? "

Is dat een punt waard, of behoort dat tot de hierboven eerder genoemde antwoord dat het voorbereiding is en niet een verbetering van de uitvoering. 

Door: Snel | Datum: Dinsdag 22 mei 2018, 14:10 uur

Ik heb wel punten gegeven voor een "afgepaste hoeveelheid salpeterzuur". Vind ik een goede oplossing gegeven de situatie.