Vraag 30

Vraag 30

Door: Ronald Korporaal | Datum: Zondag 1 april 2018, 07:22 uur

Geef uw reactie.

Antwoord:

Door: van Dodewaard | Datum: Vrijdag 25 mei 2018, 20:26 uur

Ik heb een aantal leerlingen die de stroomsterkte berekenen en schrijven keurig op I = U/R = 6/440 = 0,014 A

Wat zouden jullie met zo'n antwoord doen? Ik vind het eigenlijk ook wel een punt waard. Uit de vraag blijkt niet dat je het niet via een berekening mag doen en de afronding bij deze vraag vind ik op zich acceptabel. Ik hoor graag jullie mening.

Door: Dekkers | Datum: Vrijdag 25 mei 2018, 20:37 uur

Ben het met je eens, de term "bepaal"is maar een term, die voor mavo leerlingen wel is waar een keer in de les behandeld is, maar het gaat om het goede antwoord. Ik heb overgens ook de antwoorden goed gekeurd, waarvan er aanvankelijk verkeerd getekend is, dus een punt eraf bij vraag 29, maar vraag 30 is dan in principe een doorreken fout. Deze viel dus buiten de marge.

Peter Dekkers. 

Door: Kalter | Datum: Zaterdag 26 mei 2018, 15:28 uur

@Dodewaard: De oplossing die ik ook gekozen heb.

@Dekkers: Jouw goede oplossing valt onder de opmerking.

Door: van de Velde | Datum: Zaterdag 26 mei 2018, 16:08 uur

"@Dekkers: Jouw goede oplossing valt onder de opmerking."

Da's waar, maar daarbij vraag ik mij wel af waarom het CV dan niet simpelweg schrijft: "correct afgelezen uit de eigen grafiek, met een marge van ± .... "

 

Door: Kalter | Datum: Zaterdag 26 mei 2018, 17:13 uur

Klopt. Als de vaardighed grafiek lezen getoetst dient te worden kan dat ook in de vraag duidelijk gemaakt worden.

"Laat in de grafiek zien welke waarde... etc. "en noteer de waarde bij de grafiek."

Door: Luc Gesser | Datum: Maandag 28 mei 2018, 00:30 uur

Eens met kalter en Velde.

Door: Hak | Datum: Woensdag 30 mei 2018, 20:04 uur

Tja. Ik loop nu dus vast. Leerling heeft als antwoord 13,4 mA, maar in de grafiek lijkt het meer op 13,2 of 13,3 mA. 1 punt of niet?