Algemeen

Algemeen

Door: Ad Mooldijk | Datum: Zondag 18 juni 2017, 15:44 uur

Geef uw commentaar

Antwoord:

Door: Beens | Datum: Dinsdag 20 juni 2017, 21:20 uur

Op zich een mooi examen. Een die ik eigenlijk voor het 1e tijdsvak had verwacht. Er zaten een paar flinke pittige (natuurkundige/ wiskundige) rekenopgaven in.

Lengte was goed. 

 

MAAR dit examen was echt een stuk pittiger tov het 1e tijdsvak dan wat ik verwacht had. Ik ga nu beginnen met het corrigeren hopelijk wat minder onduidelijke correctievoorschriften dan in het 1e tijdsvak.

Door: Ballijns | Datum: Dinsdag 20 juni 2017, 21:58 uur (Bewerkt op: 20-06-2017 22:00)

Nou, sterkte, er zijn weer veel vragen waarbij leerlingen meerdere rekenstappen binnen een bolletje goed moeten doen... 

Er zijn trouwens 28 vragen in het examen. Op het forum maar 25.

Door: Eulenpesch | Datum: Woensdag 21 juni 2017, 08:30 uur

Ik vind het toch weer opvallend hoe in zo'n examen grote gebieden binnen de stof onderbelicht blijven (zijn zuur-base, redox en stereochemie dit jaar besmette termen?) terwijl andere dan een opvallende nadruk krijgen (additie polymeren en lewisstructuren). Doorsnede van de stof is dan toch matig.

Door: Maas | Datum: Donderdag 22 juni 2017, 22:06 uur

jammer dat er dubbelheden in zaten. 2x lewis met een ion. 2x rekenen met Vm. lengte leek goed. niveau was beter dan tijdvak 1 (wat pittiger deze keer. dus meer vwo).

deze keer wel meerdere keren chemisch rekenen ipv rekenen met vage termen. dat is fijn voor de leerlingen.