Antwoord: |
||
|---|---|---|
|
Door: Hermans
|
Datum:
Donderdag
28
mei
2026,
09:23 uur
@ Gijs, Je maakt hier een foute aanname door te stellen dat je eerst het aantal stappen van enkel de linker voorpoot hebt berekend. door de afstand te delen door de stapgrote heb je al het totaal aantal stappen. de stapgrote in dit plaatje is niet de afstand die de linker poot voor zijn oude positie wordt gezet, maar de afstand die hij voor de rechter poot wordt gezet. (en dus maar de helft van de afstand die de linker poot voor zijn oude positie wordt gezet.) loop zelf eens een stukje. als je een stappen zet van zo'n 70cm. zal je linker voet steeds 1,40 meter naar voren verplaatsen voordat je hem weer neer zet. Ik ben het er wel mee eens dat deze definitie erg onduidelijk is en dat het te begrijpen is als de leerling deze zelfde verkeerde aanname doet.
|
||
|
Door: Bart Grendelman
|
Datum:
Dinsdag
2
juni
2026,
12:53 uur
Ik kom nu een leerling tegen die 2,575 cm meet, waar het 2,8 cm moet zijn met een marge van 2 mm. Dan valt zijn waarde erbuiten, maar wel alleen maar omdat hij in meer significante cijfers werkt dan noodzakelijk. Afgerond valt het als 2,6 cm namelijk wel precies binnen de marge. Ik denkdat hij het punt voor opmeten wel gewoon kan krijgen, eens? |
||
|
Door: Geert van Schepen
|
Datum:
Dinsdag
2
juni
2026,
13:37 uur
2,8 - 0,2 = 2,6 cm. Dit betekent een getal tussen 2,55 en 2,65 cm. Dus de ondergrens die een leerling mag opschrijven is 2,55 cm. |
||
|
Door: Bart Grendelman
|
Datum:
Dinsdag
2
juni
2026,
13:40 uur
dank voor de bevestiging |
||