Vraag 17

Vraag 17

Door: Ad Mooldijk | Datum: Donderdag 18 mei 2017, 23:20 uur

Plaats hier uw reactie

Antwoord:

Door: Kortstra | Datum: Dinsdag 23 mei 2017, 16:58 uur

Mag je het completeerpunt nog toekennen als de leerling werkt met s = v.t (werkt dus niet met oppervlak en komt op de dubbele remweg uit).

Door: van Norel | Datum: Dinsdag 23 mei 2017, 20:25 uur

Zie de opmerking onder de vraag, daar staat het antwoord op jouw vraag. De leerling rekent namelijk met vmax in jouw beschreven situatie.

Door: Jacco Dankers | Datum: Zaterdag 27 mei 2017, 10:40 uur

Leerling telt voor beide lijnen de hokjes onder de grafiek (18 voor 40 ton en 21,5 voor 160 ton) en berekent dan de verhouding: 21,5/18 = 1,2. "Dus de remweg van 160 ton is 1,2 keer die van 40 ton."

Ik geef hem nu alleen het eerste scorepunt, omdat hij verder een (goed) antwoord geeft op een niet gestelde vraag. Of is het derde scorepunt ook nog te verdedigen?

Door: Jacco Dankers | Datum: Zaterdag 27 mei 2017, 11:10 uur

Nog een vraag: waarom staat in de notulen van de landelijke vergadering: "Alleen de twee remwegen bepaald: hard, maar 2e en 3e bol weg."?

Ik houd me er voorlopig braaf aan, maar het completeren is hier toch niet substantieel vereenvoudigd? Dus volgens mij is het derde bolletje best te verdedigen.

Door: van Garderen | Datum: Zaterdag 27 mei 2017, 16:46 uur

Daar is in de kringen ook discussie over gevoerd begrijp ik.

Wat ik me herinner van de discussie is dat er geen antwoord wordt gegeven op de vraag. Er wordt een afstand gevraagd en de kandidaat geeft er twee.