Vraag 10

Vraag 10

Door: Ad Mooldijk | Datum: Woensdag 17 mei 2017, 21:23 uur

Plaats hier uw reactie.

Antwoord:

Door: Jeroen van Leeuwen | Datum: Donderdag 18 mei 2017, 22:50 uur

1e bol: alternatief voor 1e bol zou moeten zijn: '..../notie dat in N-ethylcarbazool 12 H-atomen kunnen worden geaddeerd'.

Er wordt niet gevraagd naar de molverhouding, heb je ook niet nodig voor het beantwoorden van de vraag...

Door: Ballijns | Datum: Vrijdag 19 mei 2017, 17:43 uur

Is dit niet chemisch juist? Regel 3.3 toepassen?

Door: Habets | Datum: Zaterdag 20 mei 2017, 13:56 uur

Bij mij heeft niemand 6 x H2 gedaan. Iedereen die het goed had, heeft gewoon 12 x H gedaan (ik zelf ook). Gewoon goed tellen: het is zoals Ballijns al aangeeft chemisch juist. Daarnaast wordt er helemaal niet expliciet gevraagd naar de molverhouding N : H2. Het gaat puur om de massatoename; hoe je daaraan komt (zoals het chemisch juist is) doet er m.i. niet toe.

Door: Wouter den Boer | Datum: Zaterdag 20 mei 2017, 15:57 uur

O jee. We hebben wel vaker vragen met "Noteer je antwoord als volgt..." Zoals bijv vraag 4. Moet dan ook echt dat tabelletje overgenomen zijn en kost dat een punt in geval van transponeren of dat "Toelichting" niet staat uitgelijnd onder "base"? Want ik vind het ontnemen van de significantiepunt van gelijk niveau.

Kortom....belachelijk om een volledig correct antwoord op basis van de gegevens en een goede beschouwing van de fout erbij, leidt tot een punt aftrek. Of niet?

Door: Tamas | Datum: Zaterdag 20 mei 2017, 21:36 uur

Mijn leerlingen berekenen de molecuul massa van N -ethylcarbazool en dan de molecuulmassa van perhydro-N-ethylcarbazool.

en dan  (207,35-195,254)/195,254 x100=6,2 % 

verder geen toelichting. 

Hoeveel  punten kan ik hier geven ? 

Door: Wouter den Boer | Datum: Zaterdag 20 mei 2017, 21:57 uur

Beide. Want er gaat toch niks fout.