Vraag 02

Vraag 02

Door: Ad Mooldijk | Datum: Woensdag 17 mei 2017, 21:22 uur

Plaats hier uw reactie.

Antwoord:

Door: Jahangir | Datum: Zaterdag 20 mei 2017, 18:44 uur

sommige leerlingen zijn de atoombinding aan het tweede koolstof van serine vergeten en kunnen die dus niet meer omcirkelen. Dit betekent naar mijn idee max 2 punten of zou ik het 4e bolletje dan als doorwerkfout kunnen zien?

Door: Beens | Datum: Zaterdag 20 mei 2017, 20:31 uur

Ik heb het fout rekenend bij het 1e bolletje. Daarna verder nagekeken als zijnde niet aanwezig dus ook niet foy=ut dus max 3 pnt in mijn beleving

Door: van Dongen | Datum: Zaterdag 20 mei 2017, 21:49 uur

Als de leerling een H vergeet in de tekening en daardoor deze niet kan omcirkelen zou je dat als een consequentiefout kunnen zien in eerste instantie. Maar er staat dat er twee watermolulen afsplitsen en dan kun je volgens mij bolletje 4 niet meer geven als er niet 4 H-atomen en 2 O-atomen omcirkeld zijn.

Door: Wouter den Boer | Datum: Zaterdag 20 mei 2017, 21:49 uur

Ja, maar dat is niet correct volgens mij. Je bent toch echt twee punten kwijt dan. Want je komt nooit op die twee watermoleculen dan zonder nog een verkeerd waterstofatoom te omcirkelen. En dat alleen al had ze moeten triggeren om niet die H te vergeten. Dus max 2 punten dan.

 

Door: van Dongen | Datum: Zaterdag 20 mei 2017, 21:50 uur

Dat is nog eens twee personen één gedachte :-)

Door: de Haan | Datum: Zaterdag 20 mei 2017, 21:51 uur

als je die H mist, dan kun je dus ook niet 2 H2O weg laten gaan. Ik denk dat je dan alleen het 1e en 3e bolletje kunt geven.

Door: Al Dweib | Datum: Zondag 21 mei 2017, 20:28 uur

Een antwoord met -N- i.p.v -NH- dat is 1 fout maar komt terug in bolletje 1, 2 en 3.

-verliest begin van het fragment ~NH en niet ~N

- peptidebinding

- 2 x H niet aanwezig om 2 watermoleculen te krijgen.

Hoeveel bolletjes mag een verder goed antwoord verdienen als -N- i.pv. NH in de structuur getekend?

 

Door: de Witt | Datum: Zondag 21 mei 2017, 20:47 uur

Voor de peptidebinding maakt het niet uit: herhalingsfout. De N- moet wel omcirkeld worden om de (niet geschreven) H aan te duiden. Ander een tweede punt aftrek.