Vraag 15

Vraag 15

Door: Ad Mooldijk | Datum: Woensdag 4 mei 2022, 20:51 uur (Bewerkt op: 04-05-2022 20:53)

Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen.

Antwoord:

Door: Bob Ellermeijer | Datum: Dinsdag 24 mei 2022, 09:51 uur

Als alleen als antwoord zuurstof is gegeven, dan is wel de juiste verbrandingsvoorwaarde gegeven, maar geen uitleg. Dan wil ik wel 1 punt toekennen. Wat vinden jullie?

 

Door: Siewertsen | Datum: Dinsdag 24 mei 2022, 10:13 uur

Mijn leerling schrijft ook alleen zuurstof op. Maar bij tweede bolletje staat duidelijk dat er een uitleg gegeven moet zijn, dus helaas geen punten.

Door: Pluim | Datum: Dinsdag 24 mei 2022, 19:45 uur

Als leerling noteert: verbrandingsvoorwaarde zuurstof is weggenomen, want een vlam heeft zuurstof nodig om te kunnen branden.

Is 1 pnt correct?

Door: Koen Blanken | Datum: Dinsdag 24 mei 2022, 19:49 uur (Bewerkt op: 24-05-2022 20:43)

Helaas, zie ook algemene regels: 3.6

Ik worstel hier wel mee: een antwoord is óf helemaal correct, dus 2 punten, óf onvolledig (zuurstof als verbrandingsvoorwaarde genoemd, maar helemaal geen uitleg), dus 0 punten...

 

Het antwoord:

zuurstof, want er is nog steeds brandstof aanwezig en de temperatuur was ruim boven de ontbrandingstemperatuur. 

Levert dus geen punten op? Of 1 punt vanwege de uitleg?

Ik zou bij deze vraag graag 1 punt toekennen als de leerling de stof zuurstof noemt. Het lijkt me dat je dan al een mooie denkstap gemaakt hebt. Waarschijnlijk heb je dan ook het verdrijven van zuurstof door koolstofdioxide wel meegenomen in je gedachtengang...

Door: Koen Blanken | Datum: Dinsdag 24 mei 2022, 20:21 uur

Als leerling noteert: verbrandingsvoorwaarde zuurstof is weggenomen, want een vlam heeft zuurstof nodig om te kunnen branden.

Is 1 pnt correct?

Nee, eigenlijk staat hier twee keer hetzelfde.

Door: Pluim | Datum: Dinsdag 24 mei 2022, 20:37 uur

Oke, dan 0 pnt.

Had mooier geweest als zuurstof een los bolletje was geweest, maar tja dat staat er niet.

Door: Koen Blanken | Datum: Dinsdag 24 mei 2022, 20:49 uur

Ik heb hem doorgestuurd naar het examenloket...