Vraag 14

Vraag 14

Door: Ad Mooldijk | Datum: Zondag 24 april 2022, 22:29 uur

Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen.

Antwoord:

Door: Groot Nibbelink-Mandemakers | Datum: Dinsdag 24 mei 2022, 09:36 uur

Als iemand het woord 'halfreactie' niet goed begrijpt, en dus überhaupt geen elektronen in de vergelijking heeft staan, kan dan het derde bolletje voor 'elementenbalans juist en ladingsbalans juist' nog gescoord worden?

Door: van der Lans | Datum: Dinsdag 24 mei 2022, 09:46 uur

@Groot Nibbelink-Mandemakers: Welke reactievergelijking wordt er dan gegeven door de leerling?

Door: Kliphuis | Datum: Dinsdag 24 mei 2022, 16:05 uur

Wat te doen met een leerling die een halfreactie uit Binas ( methanal wordt omgezet in methaanzuur) overneemt? Volgens het antwoordmodel scoor je dan 2 punten.

Door: Bert Keegstra | Datum: Dinsdag 24 mei 2022, 18:45 uur

Dan heb je toch elektronen na de pijl? Dus B2 kan dan nog

Door: Wouter den Boer | Datum: Dinsdag 24 mei 2022, 20:22 uur

Fijn dat hier eens niet bij staat "bij alle juiste formules...."

Door: Muller | Datum: Donderdag 26 mei 2022, 19:44 uur (Bewerkt op: 26-05-2022 19:50)

@ Groot Nibbelink-Mandemakers: dat heb ik ook vaker, alles goed behalve e-. Eén fout levert dan 2 minpunten.
Ik geef dan maar 1 pt voor het 1e bolletje. Wel jammer, maar het is niet anders.

 

Door: Wouter den Boer | Datum: Vrijdag 27 mei 2022, 10:48 uur

Ik dus ook en ik vind dat heel erg moeilijk. Maar, andere vragen scoren an sich weer heel makkelijk.

Door: Erwin van Ballegoij | Datum: Donderdag 2 juni 2022, 08:41 uur

@Groot Nibbelink-Mandemakers, een leerling met alleen ongeladen deeltjes voor en na de pijl werkt, heeft geen e- nodig en hoeft dus ook niet naar de ladingsbalans te kijken. Verlies je dan gelijk ook de derde deelscore? Lastig. Een leerling die C2H6O + H2O --> C2H4O2 + 4 H opschrijft heb ik toch maar één puntje gegeven. Door de + bij H te vergeten geen eerste deelscore. Geen e- dus geen tweede deelscore. Omdat deze leerling zo dicht bij zat, toch maar de derde deelscore gegeven.