Vraag 01

Vraag 01

Door: Ad Mooldijk | Datum: Zondag 24 april 2022, 22:04 uur

Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen.

Antwoord:

Door: Connie Versluis | Datum: Dinsdag 17 mei 2022, 10:22 uur

Mag de E-factor ook als percentage worden uitgedrukt? Bij atoomeconomie en rendement wordt zowel de factor als % goed gerekend. Vanwege de naam 'factor' denk ik niet, maar check het even.

Door: Schaareman | Datum: Dinsdag 17 mei 2022, 10:27 uur

Zelfde vraag; indien een leerling de factor x100 doet... punt aftrek of niet (vanwege idd vergelijkbare mogelijke verwarring bij atoomeconomie dat beide daar mogen)

 

Door: Leticia Pezzi Martins Loane | Datum: Dinsdag 17 mei 2022, 11:20 uur

Ik reken het niet goed. Als ze Binas gebruiken om de formule op te zoeken, vinden ze daar ook geen percentage achter.

Door: Connie Versluis | Datum: Dinsdag 17 mei 2022, 12:28 uur

@Leticia, geldt ook voor de formules van rendement en atoomeconomie in Binas, maar daar mogen ze blijkbaar wel afwijken?

Door: de Kruif | Datum: Dinsdag 17 mei 2022, 12:30 uur

E-factor is geen percentage, dus ik reken keer 100% niet goed.

Door: Daemen | Datum: Dinsdag 17 mei 2022, 13:08 uur

Wat wordt bij het eerste bolletje bedoeld met juist in "juiste molaire massa"? Gaat het hier om de juiste deeltjes om daarmee de juiste massa beginstoffen en product te berekenen?

Zodat het tweede bolletje de verwerking van het rendement en toepassing formule E-factor is? 

Door: Wilke | Datum: Dinsdag 17 mei 2022, 13:33 uur

Eens met Daemen. Bij bol1 horen ook de coëfficiënten.

Door: Tobias Schrama | Datum: Dinsdag 17 mei 2022, 21:36 uur

Coëfficienten staat ook letterlijk bij eerste bolletje toch?

Eerder: Als een leerling de 100% nastreeft (molmassas beginstoffen goed gedaan maar voor product alle producten gebruikt) dan zou eerste bolletje ook te scoren zijn?

Door: Erwin van Ballegoij | Datum: Woensdag 18 mei 2022, 13:02 uur

Als ik het antwoordmodel goed lees, gaat deelscore 1 over de molaire massa's en de coëfficienten in de reactievergelijking en gaat deelscore 2 over het verwerken van het rendement in het gewenste product en de berekening van de E-factor.

Door: van Dooren | Datum: Donderdag 19 mei 2022, 11:12 uur

In aansluiting op Daemen:
- leerlingen die alle reactieproducten meenemen  in de berekening (antwoord: 0,087), gebruiken niet de juiste atoommassa's. Dus geen 1e bolletje. Kunnen zij dan wel het 2e bolletje krijgen volgens dit antwoordmodel?