Vraag 11

Antwoord:

Door: Ruben Koster | Datum: Zaterdag 21 mei 2022, 16:36 uur

Ja, die knopt werkt (en is voor mij ook een openbaring, weer wat geleerd...).

Door: Jaap Venema | Datum: Zaterdag 21 mei 2022, 18:30 uur

Ging bij mij ook fout toen ik de vraag zelf maakte met een geleende Ti-30XS. Die staat standaard in de mode "NORM". En laat bij berekening doorsnede 0,000000001 zien. Na de 1 stopt het antwoord en de rekenmachine heeft verder ook niets in geheugen, doorrekenen met ANS blijft fout gaan.

Alleen in mode "SCI" of "ENG" gaat het goed. Ik weet niet hoe dit met de Casio gaat. Als er 158 Ω als antwoord staat bij een leerling is dat niet perse het (handmatig) onverantwoord afronden. 

Door: Bax | Datum: Zaterdag 21 mei 2022, 21:06 uur (Bewerkt op: 21-05-2022 21:34)

(Sorry, ik stond bij verkeerde vraag)

Door: Ockhorst | Datum: Zondag 22 mei 2022, 14:20 uur

Ik heb deze 'onvolkomendheid in toegestaan hulpmiddel' opgestuurd naar het examenloket. Naar de letter moet het worden fout gerekend maar kun je dit de leerling aanrekenen? Natuurlijk, ze moeten weten hoe de rekenmachine werkt, maar...

Door: Boer | Datum: Dinsdag 24 mei 2022, 21:09 uur

Ik heb een nieuw onderwerp aangemaakt over afronden bij niet-significantie vragen. Is ook van toepassing op vraag 11

Door: Erik van Beek | Datum: Woensdag 25 mei 2022, 07:34 uur

Wat te doen met leerlingen die in tussenantwoorden verkeerd afronden, maar doorrekenen met het onafgeronde getal én daarmee op een goed antwoord komen. Kortom: moeten afrondingsfouten tussendoor worden aangerekend, als een leerling niet met het afgeronde getal werkt?

Door: Garmt de Vries-Uiterweerd | Datum: Woensdag 25 mei 2022, 07:42 uur

Dat lijkt me meer een slordigheid in het opschrijven van een tussenantwoord, zou ik niet aanrekenen. Net zoals je in tussenantwoorden geen eenheden hoeft te noteren.