Vraag 19

Vraag 19

Door: Ad Mooldijk | Datum: Zondag 24 april 2022, 22:00 uur

Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen.

Antwoord:

Door: Lenders | Datum: Woensdag 18 mei 2022, 00:01 uur (Bewerkt op: 18-05-2022 00:04)

antwoord

 

Hoi, ik vroeg me af hoeveel punten (van  de drie punten) jullie voor dit antwoord zouden geven. 

Door: Ellen de Koster-van Dam | Datum: Woensdag 18 mei 2022, 09:14 uur

tweede bolletje? raaklijn wel in goed punt maar verkeerd getekent. daarna met wanhoopspoging wel laten zien dat hij/zij weet hoe de formule gebruikt moet worden. 1 pt zou ik hier geven maar ik ben nog niet zo ervaren dit is mijn tweede jaar eindexamens.

Door: Saarloos | Datum: Woensdag 18 mei 2022, 09:28 uur

@lenders

Ik kan het niet heel goed zien, maar ik denk 2 punten.

1e bolletje : de kandidaat tekent een raaklijn direct na 1,05s. Dat de raaklijn niet echt goed raakt wordt afgestraft bij 3e bolletje want buiten marge.

2e bolletje: de kandidaat gebruikt de formule met volgens mij goede waarden als ik het zo zie 

3e bolletje: niet geven, buiten marge

 

 

Door: van Garderen | Datum: Zondag 22 mei 2022, 11:45 uur

Wel twee punten maar de redenatie klopt niet.

Het tekenen van de raaklijn moet goed gebeuren, dus kost eerste punt

De formule is gebruikt en er zijn bijbehorende waarden ingevuld. Wel tweede bolletje.

Als een deelscore is gemist dan moet de corrector de marge toepassen op het antwoord van de leerling (lees zelf de steilheid bepalen en vgl met de leerling) zie veelgestelde vragen. Dus kan, maar je moet het narekenen

Vierde bol staat niet op deze foto

Door: Luuk Dappers | Datum: Maandag 23 mei 2022, 09:59 uur

Ik had een vraag over de significantie regel bij deze vraag.

Het eindantwoord moet in 2 sc. Als een leerling dan opschrijft delta T = 2-1 = 1 s , en deze delta T gebruikt, en dan wel het eindantwoord in 2 sc opschrijft, mag ik dit dan volledig goed rekenen (raaklijn was verder goed) of moet de leerling per se de getallen in de formule ook op minimaal 2 sc opschrijven?

 

Door: Jacco Dankers | Datum: Maandag 23 mei 2022, 11:40 uur

Volgens mij is dat hier niet zo strikt vereist. Als de afgelezen waarden van v duidelijk passen bij t = 1,0 s en t = 2,0 s, zou ik het wel acceptabel vinden. 
Je kunt zeggen: de leerling probeert bij de exacte waarden van t af te lezen wat v is en de significantie wordt dus bepaald door die afgelezen waarden van v. 
Als óók de waarden van v in 1 significant cijfer staan, wordt het een ander verhaal.