Vraag 22

Vraag 22

Door: Ad Mooldijk | Datum: Maandag 25 april 2022, 22:59 uur

Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen.

Antwoord:

Door: Liset Kolste | Datum: Vrijdag 20 mei 2022, 11:27 uur

Leerlingen rekenen de verkeerde spanning uit, vervolgens gaat het ook fout bij het omrekenen van A naar mA. Maar ze vullen wel de juiste grootheden in de formule in. Hoe beoordeel ik dat?

 

Door: Dekkers | Datum: Vrijdag 20 mei 2022, 14:57 uur

gaat waarschijnlijk over vraag 23, ik vind het ook vreemd dat omrekenen van mA naar A niet appart beoordeeld wordt. Ik heb div. antwoorden met 4,7 berekent, wel is waar met 3,3 V, dus daar telkens 2 punten voor gegevens. 

Door: van de Velde | Datum: Vrijdag 20 mei 2022, 17:14 uur

Dit moet inderdaad vraag 23 zijn.

dat van die spanning is een apart punt, eerste bolletje, vind ik ook wel een apart punt waard. Jammer dat het vet drukken van een afkorting niet echt opvalt, veel van mijn leerlingen hebben daar totaal overheen gelezen. Eén zo'n valkuil in een heel examen mag wel, alleen weten we nu niet of het punt verloren gaat door slecht lezen of door het niet kunnen toepassen van spanningsdeling in een serie. Dat laatste lijkt mij de bedoeling van de vragenmaker geweest.

en die mA-> A valt onder "rest van de berekening juist". Zie ik niks mis mee? 

Door: van Dodewaard | Datum: Vrijdag 20 mei 2022, 18:11 uur

Ik heb in deze situatie 1 punt gegeven. 
1 punt eraf voor de verkeerde spanning en 1 punt eraf voor rest berekening juist. 

Ik heb ook wel eens gezien dat dit soort vragen ook weleens 4 punten opleverde. Aan de andere kant mag je best van een leerling verwachten dat hij mA kan omrekenen naar A.