vraag 04

vraag 04

Door: Ad Mooldijk | Datum: Woensdag 9 juni 2021, 19:17 uur

Noteer hier uw vragen, antwoorden en opmerkingen.

Antwoord:

Door: Monsees | Datum: Dinsdag 22 juni 2021, 22:03 uur

Ik heb weer eens ruzie met het completeerpunt:

Leerling doet bolletje 1, 2 en 3 goed, maar telt daarna niet kwadratisch op. 4e bolletje vervalt. 
Is nu het completeerpunt te geven? Er is geen sprake van fout combineren van antwoordelementen, maar van een fout antwoordelement (dat al in bolletje 4 wordt bestraft). Kan ik het completeerpunt geven of is er sprake van een te grote vereenvoudiging?

Door: Garmt de Vries-Uiterweerd | Datum: Dinsdag 22 juni 2021, 22:29 uur

Wat doet die leerling dan wel? v = vx + vy? Daar zou ik het completeerpunt nog wel voor willen geven (mits juiste eenheid etc.), want het niet kwadratisch optellen is al bestraft. En heel veel eenvoudiger wordt het er ook niet van.

Door: Monsees | Datum: Dinsdag 22 juni 2021, 22:40 uur

Laat maar, ik zie nu (pas) dat de leerling het gemiddelde van vx en vy neemt in plaats van de scalaire som. Dat vind ik het completeerpunt niet waard. 

Door: Vermeulen | Datum: Dinsdag 22 juni 2021, 22:56 uur

Ik (en LL) had vrij lage waarden in vergelijking met de marge, met name voor Vy kwam ik zelf op Vy = 17,8 m/s en LL op 16 (buiten marge).

Nog anderen die (te) laag uitkomen ?

Die hoge waardes zie ik niet onstaan. 

Door: Gerhard van Hunnik | Datum: Woensdag 23 juni 2021, 11:21 uur

ik zat ook op te lage waarden omdat ik door de kronkellijnen de sinus zie zo zeer zag ontstaan.

Door: Caroline Blaas | Datum: Woensdag 23 juni 2021, 16:20 uur

Ik had ook te lage uitkomst,  er zit een kleine 'zwabber' in het begin.... zker bij v_y, ik vind benedenmarge te krap. 
Wel gehanteerd tot tegenbericht. 

Door: Schut-den Haan | Datum: Woensdag 23 juni 2021, 17:26 uur

Ik had zelf ook voor vy 17,8 m/s. Ik vind de ondermarge inderdaad te krap. En de waarde uit het correctievoorschrift ongeveer de maximale waarde die je zou kunnen krijgen

Door: Bosma | Datum: Donderdag 24 juni 2021, 09:39 uur

Ondermarge is inderdaad te krap en bovenmarge is naar mijn inziens veel te groot.

Door: Pruim | Datum: Donderdag 24 juni 2021, 13:43 uur (Bewerkt op: 24-06-2021 13:45)

Bovenmarges vx en vy  en antwoord v= 30 m/s  voor de snelheid in punt B is inderdaad erg hoog als al gegeven is dat de snelheid in punt A  27,8 m/s  is ...

Zelf beredeneerde ik dat de hoek bij punt B ca 45 graden is den dat dus vx = vy  en dat deze (gezien de raaklijnen) ca 20 m/s zijn   dus dat v_tot = ca 28 m/s  maar dat kan niet want punt B ligt hoger dan punt A   dus verwacht ik  vB < vA    Met een minimale waarde van de hellingen is vx = vy = 18 m/s   dus vtot = SQRT (2*18^2) = 25 m/s  lijkt me het beste antwoord (nog hoog)