Vraag 14

Vraag 14

Door: Ad Mooldijk | Datum: Zondag 15 maart 2020, 12:43 uur

Plaats hier uw vraag of reactie of mening.

Antwoord:

Door: Erik Rotman | Datum: Maandag 31 mei 2021, 21:07 uur (Bewerkt op: 31-05-2021 21:07)

Je kunt max 2ptn krijgen, echter een leerling die de lading van Co in CoO2 onjuist (bijv 2+) heeft en vervolgens die van Co in LiCoO2 juist heeft (3+) zou volgens de bolletjes 0 ptn krijgen. Dat lijkt mij vreemd. Hier zou toch een indien antwoord moeten staan? Dit is toch gewoon 1 punt waard?

Door: Wouter den Boer | Datum: Maandag 31 mei 2021, 22:31 uur

Ben ik best wel met je eens, maar het CV zegt van niet. Wel grappig dat een leerling die resp 11- en 12- geeft meer punten heeft dan die van jouw voorbeeld.   

Door: Wouter den Boer | Datum: Maandag 31 mei 2021, 22:31 uur

Ben ik best wel met je eens, maar het CV zegt van niet. Wel grappig dat een leerling die resp 11- en 12- geeft meer punten heeft dan die van jouw voorbeeld.   

Door: de Goede-Aarts | Datum: Maandag 31 mei 2021, 22:51 uur

Ben het juist met correctiemodel eens. Als ll 2+ heeft bij CoO2, dan heeft ie voor de lading van O 1- genomen. Natuurlijk moet je dan bij de tweede stof nog steeds dezelfde lading voor O hebben. Het verschil met de 1+ van Li levert het correctiemodel. 

Door: Brechtje Anthonissen | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 08:56 uur

De goede- Aarts,

Leerlingen kunnen natuurlijk ook eerst LiCoO2 hebben goed beredeneerd en daarna fout een lading erbij hebben geteld voor kobalt in CoO2.Daar houdt het antwoordmodel nu geen rekening mee, achteraf hadden ze bij deze vraag misschien beter kunnen toevoegen dat leerlingen moesten laten zien hoe ze aan hun antwoord kwamen. 

 

Door: Wouter den Boer | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 11:17 uur

Wat als +4 en +3??

Door: Patrick van Kempen | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 11:58 uur

@Wouter: reken ik goed

Wat te doen met positief en neutraal ?? is dit ook lading verminderd met 1 ?? Hoe krijgen ze het bedacht.
Voor sommige leerlingen is het wellicht beter de vraag te stellen als hoe groot is de lading....

Door: Wouter den Boer | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 13:37 uur

Nou, ik zou, bij gebrek aan afnamegrootte, die niet goed rekenen. 

Door: van Buuren | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 16:02 uur

Opgave:

Noteer je antwoord als volgt:

De lading van het kobaltion in CoO2 is …
De lading van het kobaltion in LiCoO2 is …

Leerling vult in 2+ bij CoO2 en een 3+ bij LiCoO2, dus naar mijn mening gewoon 1 punt (1e is fout). Er wordt nergens om een uitleg gevraagd, dus waarom het correctiemodel bij de LiCoO2 begint te bazelen over "...is de lading van het kobaltion in CoO2 verminderd met 1" is mij een raadsel. Ik geef gewoon een punt voor de tweede 3+ ook als de eerste  fout is. 

Berekend een leerling de 1e foutief en trekt vervolgens daar er één vanaf (met duidelijk vermeldde berekening zoals in correctiemodel) om op een foutief 2e antwoord te komen, dan kun je spreken van een doorrekenfout en zou je ook 1 punt kunnen geven. Geen van mijn leerlingen geeft een berekening, vermoedelijk gedaan op het kladblaadje, want er wordt niet naar gevraagd.

Door: Reinier Maasman | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 18:28 uur (Bewerkt op: 01-06-2021 18:30)

Wat te doen bij 4 en 3 (dus zonder +)?

Volgens het CV kan het zijn dat de ene keer een goed antwoord fout moet worden gerekend en dat een andere keer een fout antwoord goed gerekend kan worden. Vreemd.