Vraag 12

Vraag 12

Door: Ad Mooldijk | Datum: Zondag 15 maart 2020, 12:43 uur

Plaats hier uw vraag of reactie of mening.

Antwoord:

Door: Bert Keegstra | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 07:41 uur

Lastig voor de leerlingen om deze vraag te beantwoorden o.b.v. een zinnetje een halve pagina eerder "de Li+ ionen bewegen van A naar B"  of zie ik een andere aanwijzing over het hoofd?

Door: Patrick van Kempen | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 10:17 uur (Bewerkt op: 01-06-2021 10:19)

In figuur 2 kun je zien dat voor de binding van het Li+ een O-atoom nodig is. 
En dat O-atoom ontbreekt in het bij opgave 11 getekende PE.

Door: Nomden | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 11:42 uur

Een leerling heeft bij opgave 11 geantwoord ~CH=CH-CH=CH-CH=CH~

vraag12 is gekoppeld aan vraag 11.

Een leerling antwoordt bij 12: Ja, de C=C binding zou dan openspringen, zodat er een binding vrijkomt voor de Li+-ionen.

valt deze onder de opmerking van vraag 12?

Door: Anne Bouterse | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 12:00 uur

Wanneer een leerling vraag 11 fout doet en hier het PEO molecuul tekent, dan mist de leerling sowieso de punten van vraag 12 door de opmerking. Klinkt erg oneerlijk.

Door: Wouter den Boer | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 13:36 uur

Tsja, maar het antwoord bij PEO staat er al letterlijk. Zou dat dat een punt op moeten leveren?

Door: de Lavoir | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 23:02 uur (Bewerkt op: 01-06-2021 23:03)

@Nomden: Ik heb dat wel goed gerekend. Het is mogelijk en uitgaande van de onjuiste structuur bij vraag 11 voldoet het aan de 'opmerking'.

Door: Corine Stoppelenburg | Datum: Woensdag 2 juni 2021, 23:52 uur

Maar dan geeft een leerling aan dat er een (covalente?!) binding tussen een C-atoom en een Li+ ion gevormd kan worden. Dat kunnen we toch niet goed rekenen?