Vraag 20

Vraag 20

Door: Ad Mooldijk | Datum: Zaterdag 14 maart 2020, 21:36 uur

Plaats hier uw vraag of reactie of mening.

Antwoord:

Door: Bax | Datum: Zondag 23 mei 2021, 12:17 uur

De meeste leerlingen bij mij vullen voor Fw 'gewoon' 75·9,81 in. Zonder verklaring. Hebben zij dan impliciet het inzicht getoond dat Fw = (-) Fz? En kan ik dus het eerste bolletje scoren?

Door: van Garderen | Datum: Zondag 23 mei 2021, 12:32 uur

ja

Door: Taco Greeven | Datum: Zondag 23 mei 2021, 15:05 uur (Bewerkt op: 23-05-2021 15:26)

Ik zie zojuist het antwoord op mijn vraag al: eenheid staat tussen haakjes, en hoeft dus niet genoteerd te worden.

Ik heb een aantal leerlingen die geen eenheid hebben gegeven bij hun eindantwoord. (k = 0,31)
Aangezien er bij de opmerking bij vraag 20 staat dat "verkeerde eenheid voor k: niet aanrekenen", geldt dat ook voor het niet vermelden van een eenheid? Oftewel mag ik laatste scorepunt toch toekennen als er geen eenheid is gegeven?

(zij hebben overigens in vraag 19 ofwel geen eenheid kunnen afleiden of een foutieve)

Door: Bastiaan Barbieri | Datum: Zondag 23 mei 2021, 17:19 uur

@Taco

Ja dat mag. Zie regel 2 van de vakspecifieke regels: het laatste scorepunt wordt niet toegekend als: de eenheid van een uitkomst niet of verkeerd is vermeld, tenzij gezien de vraagstelling het weergeven van de eenheid overbodig is. (in zo'n geval staat in het beoordelingsmodel de eenheid tussen haakjes).

Dus als de kandidaat bij deze vraag geen eenheid vermeld kan het laatste punt alsnog worden verdiend.

Door: Erik van Beek | Datum: Maandag 24 mei 2021, 13:04 uur

Ik heb een leerling die niet het inzicht heeft dat Fw = (-)Fz. Hierdoor verliest hij het 1e scorepunt. Om dit op te lossen stelt hij zelf Fw = 3. Krijgt hij als hij het daarna wel netjes berekent het 2e scorepunt voor het completeren dan wel? Ik zou namelijk zelf ook niet zo weten welke kracht hij anders zou moeten pakken. 

Door: Hutjens | Datum: Maandag 24 mei 2021, 13:11 uur

@ Erik, valt dit niet onder vereenvoudiging dus completeerpunt niet?

Door: Erik van Beek | Datum: Maandag 24 mei 2021, 13:19 uur (Bewerkt op: 24-05-2021 13:20)

@hutjens, gezien ik niet kan bedenken welke andere kracht ze zouden moeten gebruiken om het completeerpunt wel te krijgen, vraag ik mij dat dus af. Dat zou namelijk betekenen dat elke leerling zonder dit inzicht automatisch 2 punten mist. Lijkt mij nogal hard.