Vraag 28

Vraag 28

Door: Ad Mooldijk | Datum: Zaterdag 14 maart 2020, 21:45 uur

Plaats hier uw vraag of reactie of mening.

Antwoord:

Door: Kalter | Datum: Zaterdag 22 mei 2021, 11:17 uur

Heel veel leelringen verwijzen in hun antwoord naar de twee foto's direct boven de vraag, niet naar de drie situaties in de  afbeelding op de vorige pagina. Duidelijkop het verkeerde been gezet door een klunizge opbouw van deze opgave. vraag 28 had vraag 26 moeten zijn.

Door: Dekkers | Datum: Zaterdag 22 mei 2021, 12:03 uur

Ook ik heb daar moeite mee beter was geweest "kijk naar figuur 3" 

Door: van de Velde | Datum: Zaterdag 22 mei 2021, 12:15 uur

Ik kan de afbeeldingen boven vraag 28 toch echt niet interpreteren als een "valtoestel in gebruik" . Van mij mag hij zo, al ben ik het ermee eens dat het eleganter had gekund. 

Ik vind dat de natuurkunde-examens VMBO de leerlingen echt niet overladen met lappen tekst of pesten met details waar je al eens makkelijk overheen leest. We hoeven niet nog verder te knielen voor het gebrek aan leesvaardigheid, of, wat ik vaak bij mijn leerlingen constateer, leesluiheid.  

Door: Martijn van Aken | Datum: Zaterdag 22 mei 2021, 12:27 uur

Ik keek bij deze vraag ook instinctief naar de foto's direct er boven. Ongelukkigerwijs staan er in totaal ook 3 plaatjes. Dus erg ongelukkig inderdaad. Daar staat weer tegenover dat op het papieren examen de pagina met de juiste afbeelding op het linkerblad stond, dus ook direct in zicht bij het maken van deze vraag. En bij de juiste afbeelding (links) staat letterlijk 'afbeeldingen van het valtoestel in gebruik'.