Vraag 26

Vraag 26

Door: Muller | Datum: Dinsdag 21 mei 2019, 19:34 uur

opmerkingen

Antwoord:

Door: Schaareman | Datum: Woensdag 22 mei 2019, 12:47 uur

Leerlingen blijven je verbazen.... deze vraag lijkt rechttoe rechtaan... maar wat als ze slechts 8 deeltjes in totaal (en wel correct in minimaal 2 laagjes afwisselend + en -) hebben weergegeven..... toch nog 1p?

Door: van Buuren | Datum: Woensdag 22 mei 2019, 19:31 uur

Daar heb ik er ook een paar van. Als de 4+4 dan goed gerangschikt zijn heb ik er toch een punt voor gegeven. Ben benieuwd wat uit de kringvergadering komt. Formeel is het onjuist want er wordt duidelijk 8+8 gevraagd, maar de lerling laat wel zien het te snappen en heeft gewoon niet goed gelezen (wat ik in toenemende mate constateer, maar dat terzijde).

Ik heb er ook die het ene bolletje veel groter maken dan het andere (wat in werkelijkheid natuurlijk ook zo is). Ik heb dit gewoon goed gerekend.

Door: Fokke de Boer | Datum: Woensdag 22 mei 2019, 21:05 uur

@van Buuren: dat laatste staat ook in het CV hoor ;-) 

Door: Fokke de Boer | Datum: Woensdag 22 mei 2019, 21:06 uur

Ik heb er trouwens ook, die figuur 2 overtekenen... geen punt voor gegeven.

Door: Wouter den Boer | Datum: Woensdag 22 mei 2019, 21:55 uur

Ik vind het een totaal belachelijke vraag. Ontzettend vervelend makkelijk door die vraag erboven

....roosteropbouw vragen en dan zonder diepte in het antwoord....dit kost tijd.

 

Door: Russchen | Datum: Woensdag 22 mei 2019, 22:34 uur

Helaas moet je 8 ionen totaal foutrekenen, want je mag niet afwijken van het correctiemodel.

Door: Groot Nibbelink-Mandemakers | Datum: Donderdag 23 mei 2019, 21:56 uur

En wat moet je doen met ruimte tussen de ionen? (dan lijkt het een beetje op een metaalrooster, maar wel keurig om en om + en -

Door: Wouter den Boer | Datum: Donderdag 23 mei 2019, 22:49 uur

Beetje ruimte ertussen is niet meer dan logisch. Dus niet fout.

 

Door: Cok van Zuilen | Datum: Vrijdag 24 mei 2019, 10:21 uur

Er moet een blok getekend worden van 4 x 4 bolletjes. Een rooster met 8 bolletjes is niet goed. En wat dan als er drie rijen van 5 bolletjes (15 bolletjes) getekend is? Of 2 rijen van 6 en 1 rij van 5 (dus 17 bolletjes)?

Door: Wouter den Boer | Datum: Vrijdag 24 mei 2019, 11:44 uur

Als het meer is   en toch correct...zou ik goedkeuren. Je voldoet dan toch ook??

En lijnen op elkaar waren volgens bespreking ook oké, volgens mij. Als je maar rooster met afwisseling laat zien.