Vraag 32

Vraag 32

Door: de Kruif | Datum: Dinsdag 21 mei 2019, 18:18 uur (Bewerkt op: 21-05-2019 18:22)

Ik vind het heel kwalijk dat er een verkeerde structuurformule voor aspartaam in het examen staat, natuurlijk begrijp ik dat de bijbehorende vragen moeilijker zouden zijn met de juiste structuurformule en ik bergrijp ook dat de leerlingen er waarschijnlijk geen last van hebben, maar dat is beide geen argument; een examen moet gewoon juiste informatie bevatten het moet een betrouwbare bron zijn voor dei leerlingen voor bijvoorbeeld (profiel)werkstukken enzo.

 

Antwoord:

Door: Muller | Datum: Dinsdag 21 mei 2019, 18:35 uur

Wat is er dan niet goed? Het staat alleen een beetje anders.

aspartaam structuur

Door: de Kruif | Datum: Dinsdag 21 mei 2019, 19:08 uur

Blijkbaar is mijn bron fout, ik heb ooit geleerd en eerst nog nagezocht dat de "andere zuurgroep" van asparaginezuur gekoppeld is aan phe, mijn excuses.

Door: Beens | Datum: Donderdag 23 mei 2019, 23:32 uur

Hoe te beoordelen ~Asp-Phe~ ik trek er een punt vanaf maar is dat juist?

Door: Joyce Derks-Lutterman | Datum: Vrijdag 24 mei 2019, 12:40 uur

Mee eens. Aan Asp zit niks gekoppeld. Aan Phe nog een esterbinding. Asp-Phe reken ik wel goed.

Door: Wouter den Boer | Datum: Vrijdag 24 mei 2019, 21:58 uur

Nou...ik zou hier echt het bolletjesmodel volgen....wat als ze het van boven naar beneden hebben genoteerd? Of schuin op het blaadje, met een vierkantje er omheen???

Dus twee punten.

Door: Maaike Erends-Jansen | Datum: Maandag 27 mei 2019, 20:50 uur

~asp-phe~  gewoon goed rekenen naar mijn mening. Het gaat er toch om dat de leerlingen de juiste aminozuren herkent?