<title>NVON</title>

Diagnostische vragen ontwikkelen

Met een diagnostische vraag kun je een misvatting bij leerlingen snel zichtbaar maken. Als de leerling of docent er vervolgens een actie aan verbindt is het een manier om makkelijk formatief te handelen. Het is fijn wanneer je tijdens lesvoorbereiding toegang hebt tot een goede set diagnostische meerkeuzevragen, daarom werken de NVON en NVvW aan een Nederlandse kennisbank voor de bètavakken. 

Daarvoor zoeken we docenten bi, na, sk, wi die bij willen dragen aan het ontwikkelen en testen van vragen. Meld je hiervoor aan bij: diagnostischevragen@nvon.nl

Daarnaast zoeken we ook een kartrekker biologie voor schooljaar 2022-2023

 

Wat vragen we:

  • Samen met een groep biologiedocenten ontwikkel je diagnostische vragen
  • Je verdiept je in onderliggende misvattingen en kan deze begrijpelijk uitleggen
  • Je hebt grofweg 2 uur per week beschikbaar, flexibel in te delen

 

Wat bieden we:

  • Lever een waardevolle bijdragen aan goed biologie onderwijs 
  • Krijg een vrijwilligersvergoeding vanuit de NVON.
  • Ontwikkel diepgaande kennis over misvattingen in je eigen vak (deze professionalisering kan indien gewenst vastgelegd worden).
  • Werk samen in een klein en gezellig team.

 

Heb je interesse of vraag? Neem contact op met Sofie Faes via: diagnostischevragen@nvon.nl

Lees meer over het project op www.nvon.nl/diagnostischevragen

Kernteam diagnostische vragen 2021-2022

https://nvon.nl/images/default/screenshot-2021-11-01-kernteam-dv.png

 

Voorbeelden van diagnostische vragen: