Vraag 18 |
||
|---|---|---|
|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Woensdag
15
april
2026,
10:56 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
||
Antwoord: |
||
|---|---|---|
|
Door: Dennis van Straalen
|
Datum:
Woensdag
27
mei
2026,
13:27 uur
Wanneer wordt hier het gebruik van de formule goedgerekend? |
||
|
Door: Thomas Breebaart
|
Datum:
Woensdag
27
mei
2026,
14:29 uur
(Bewerkt op: 27-05-2026 14:30)
volgens de vakspecifieke regels: Of het omschrijven van rho=... naar R=... nou echt een relevante stap is, daar kun je helaas over discussieren. Echter, de belangrijkste stap is het substitueren van A=xd, maar dat krijgt al een eigen bolletje. Ik neig ernaar wel R=... te willen zien voor bol 1. |
||
|
Door: Michel Feron
|
Datum:
Woensdag
27
mei
2026,
16:35 uur
Een afleiding op basis van eenheden is volgens mij niet juist? Kan het eerste Bolletje dan nog wel? |
||
|
Door: Michel Feron
|
Datum:
Woensdag
27
mei
2026,
16:39 uur
Ω |
||
|
Door: Frank van Rhijn
|
Datum:
Woensdag
27
mei
2026,
20:48 uur
(Bewerkt op: 27-05-2026 20:48)
Voor het eerste bolletje: als er 'iets' met de formule gedaan wordt geef ik een punt. Bij omzetten naar R=... doe ik dat ook, dat is namelijk het begin van de afleiding. Sommige leerlingen schrijven de formule op en leggen in woorden uit waarom deze gelijk is aan Rvw=p/d. Ook als de uitleg helemaal fout is, hebben ze wel 'iets' met de formule gedaan, wat goed is voor bol 1. |
||
|
Door: Niels Arts
|
Datum:
Donderdag
28
mei
2026,
09:19 uur
Ik loop daar ook tegen aan. Maar in de regels staat niet dat het goed is als er 'iets' mee wordt gedaan, maar wanneer er een " relevante bewerking of redeneerstap is uitgevoerd". Daar is inderdaad erg weinig ruimte voor binnen deze en de volgende opgave. |
||
|
Door: Ellen de Koster-van Dam
|
Datum:
Donderdag
28
mei
2026,
10:20 uur
(Bewerkt op: 28-05-2026 10:23)
de formule omzetten naar R= lijkt mij voldoende gebruik formule |
||
|
Door: Wouter Vernhout
|
Datum:
Vrijdag
29
mei
2026,
10:50 uur
Omschrijven naar R=... is een relevante omschrijving, want de formule die moet worden afgeleid begint met R=... . Dus bol 1 kan zonder twijfel.
|
||
|
Door: Daan Weyler
|
Datum:
Vrijdag
29
mei
2026,
15:33 uur
ik neem aan dat verkeerd omschrijven naar R= rho.A/l het eerste bolletje doet vervallen? of kan dit onder het completeer puntje komen te staan?
en wat met niet expliciet opschrijven van A=x.d, dus R=rho.l/A=rho/d |
||