Vraag 01

Vraag 01

Door: Ad Mooldijk | Datum: Woensdag 15 april 2026, 10:43 uur

Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen.

Antwoord:

Door: Frank Wilbrink | Datum: Dinsdag 26 mei 2026, 22:23 uur

Een leerling bepaalt T op 1 s. Ik denk dat ik hem daarvoor het 1e bolletje niet kan geven. Die eis van de 2 significante cijfers is juist om te zorgen dat ze nauwkeurig genoeg aflezen. 
Omdat de significantie te klein is, vervalt ook de 3e bol.

Zo vervallen dus twee bollen door 1 fout. Toch?

Onhandige combi van nieuwe regel, vraag en cv... 

Door: Pruim | Datum: Woensdag 27 mei 2026, 00:38 uur

een fout maar 1x aanrekenen, dus completeer bol mag wel

Door: Huub Franzel | Datum: Woensdag 27 mei 2026, 08:37 uur

Is toch ook absurd om bij een tussenantwoord 2 significante cijfers te vragen en bij het eindantwoord maakt het blijkbaar niet uit !!??

Door: Ruud Glas | Datum: Woensdag 27 mei 2026, 08:49 uur

Dat plus het feit dat ze de marge in T in 3 significantie geven.

Door: Ellen de Koster-van Dam | Datum: Woensdag 27 mei 2026, 10:44 uur (Bewerkt op: 27-05-2026 10:46)

Als je niet tussentijds afrond voor de omtrek en/of deze gelijk deelt door de tijd kom je uit op een snelheid van 0.68m/s

ik reken dit goed. omdat je ook marge in de tijd hebt. Maar mag ik 0.7m/s ook goedrekenen? of moet daar ook de significantie van 2 gebruikt worden? dit kun je uit de vraag niet opmaken maar de afstand heeft ook deze significantie.

Door: Sander de Boer | Datum: Woensdag 27 mei 2026, 12:27 uur

Zover ik weet wordt alleen de significantie voor de tijd gevraagd en niet voor de baansnelheid.
Als leerling verkeerde T bepaald, dan moet de baansnelheid worden berekend met de door hen bepaalde T en daarop worden nagekeken.

Het antwoordmodel geeft de baansnelheid wel in 2 significante cijfers, dus als een leerling hier 1 of 2 signifiancte cijfers geeft voor de baansnelheid moet het wel worden gecontroleerd op wel of niet goed afronden. afrond fouten in meer significante cijfers hoeft niet te worden aangerekend.

Door: Mark Havermans | Datum: Woensdag 27 mei 2026, 13:15 uur

Dat plus het feit dat ze de marge in T in 3 significantie geven.

Dat is inderdaad best merkwaardig...

Door: Wendy van Antwerpen | Datum: Woensdag 27 mei 2026, 18:41 uur

Dat significantie wordt gevraagd bij de 1e deelvraag, maar daar niet beoordeeld wordt, maar pas in deel 2 is volgens mij niet hoe mag worden omgegaan met deelvragen. Met de fout die ze daar al dan niet maken mag worden gebruikt bij het 2e deel van de vraag.

andere vraag ; ll doet v = s/t. punt 2 niet, maar berekend wel een snelheid met de tijd van 1e deelvraag en vult 0,24 in. Wel juiste eenheid, geen rekenfouten (en significantie van deelvraag 1 is goed)... bol 3 kan dan toch?

Door: Arjan van Leeuwen | Datum: Woensdag 27 mei 2026, 20:16 uur

Ik vind het ook bijzonder dat in het beoordelingsmodel bij bol 1 T bepaald moet worden en dat bij bol 3 pas po sgnificantie gelet moet worden. terwijl aan v geen eisen worden gesteld m.b.t. significantie. Ik krijg zelf een error voor de leerling die zn T met 3 s.c. geeft en zijn v met 2. En daarna de leerling die de T met 2 cijfers noteert en de v maar met 1.